سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بازی گاست ریکان3


 

Ghost Recon Future Soldier دانلود بازی Tom Clancys Ghost Recon Future Soldier برای PC

 

 

از آنجایی که بازی در سال 2030 اتفاق می افتد، لباس سربازها به لطف استفاده از تکنولوژی نانو بسیار سبک است که سرباز به راحتی می تواند در آن حرکت کند. کلاس بعدی تک تیرانداز (Sniper) است که مسلما خیلی در نبردهای سنگین شرکت نمی کند. وظیفه شما این است که ابتدا یک نقطه امن برای تیراندازی پیدا کرده و دشمنان را از پا در می آورید. به لطف پیشرفت تکنولوژی می توانید دشمنان را از فاصله خیلی دور و حتی پشت دیوار مشاهده کرده و آن ها را از پای در آورید. کلاس چهارم Weirder است که نقش مهمی در شلوغی های نبرد بازی می کند. آن ها شنل هایی دارند که عملا بدنشان را نامرئی می کند و همانند روح می توانند دشمنان را از پای در آورند.

در کل Ghost Recon جدید بسیار سریع تر شده و نبردها در فواصل نزدیک تر شکل می گیرند. البته این بازی همانند Gears of War مستقیم نیست و هنوز همانند نسخه های قبل، بیشتر یک بازی تاکتیکی است تا یک تیراندازی محض. به همین دلیل شما باید بیشتر روی کار تیمی تمرکز داشته باشید. بخش چندنفره Future Soldier بسیار پیشرفته کار شده و باید با هم تیمی هایتان تاکتیکی بازی کنید و هوای همدیگر را داشته باشید. می توانید سوار بر وسایل نقلیه شده و یکی از دوستانتان تیراندازی کند. در کل این بخش بیشتر بر پایه کار تیمی است تا تک نفره و چیزی برای خودنمایی فردی. Future Soldier به نظر خیلی سریع تر و سر راست تر از قبل شده است.

 

سیستم مورد نیاز بازی :

OS: Windows® XP (SP3) / Windows Vista® (SP2) / Windows® 7 (SP1)s

CPU: 3.0 GHz Intel® Pentium® D or 2.2 GHz AMD Athlon™ X2 4400+ (Intel® Core™2 Quad Q9450 or AMD Phenom™ II X4 940 or better recommended)s

Memory: 1 GB Windows XP / 2 GB Windows Vista, 7 (2 GB / 3 GB recommended)s

Graphics: 512 MB DirectX® 9.0c-compliant video card with Shader Model 4.0 or higher (see supported list)*s

DirectX®: 9.0c

Hard Drive: 25 GB

Sound: DirectX 9.0c-compliant

 

تصاویری از محیط بازی:

 

Ghost Recon Future Soldier s2 smal دانلود بازی Tom Clancys Ghost Recon Future Soldier برای PC Ghost Recon Future Soldier s1 smal دانلود بازی Tom Clancys Ghost Recon Future Soldier برای PC

Ghost Recon Future Soldier s4 smal دانلود بازی Tom Clancys Ghost Recon Future Soldier برای PC 

Ghost Recon Future Soldier s6 smal دانلود بازی Tom Clancys Ghost Recon Future Soldier برای PC Ghost Recon Future Soldier s5 smal دانلود بازی Tom Clancys Ghost Recon Future Soldier برای PC

 

caution دانلود بازی Tom Clancys Ghost Recon Future Soldier برای PC توجه: از این پس ، فایل های فشرده با حجمی بیش از 100 مگابایت دارای 5% ریکاوری هستند. این ویژگی باعث می شود تا مشکل در اکسترکت کردن فایل ها ، کاملا به صفر برسد. برای استفاده از این ویژگی ، اگر فایلی را دانلود کردید و با مشکل اکسترکت مواجه شدید ، نرم افزار Winrar را اجرا نموده ، به محلی که فایل های فشرده را دانلود کرده اید مراجعه کنید ، و تمامی پارت ها را انتخاب کرده و گزینه Repair که در قسمت بالایی نرم افزار موجود هست را بزنید. سپس محلی مناسب برای ذخیره سازی آن ها انتخاب کنید. پس از اتمام کار ، به محلی که برای ذخیره سازی انتخاب کردید مراجعه نموده و با آن فایل ها به اکسترکت بپردازید.

 

download دانلود بازی Tom Clancys Ghost Recon Future Soldier برای PC دانلود در پارت های یک گیگابایتی :

دانلود پارت 1 : Rapidshare Direct Link

دانلود پارت 2 : Rapidshare Direct Link

دانلود پارت 3 : Rapidshare Direct Link

دانلود پارت 4 : Rapidshare Direct Link

دانلود پارت 5 : Rapidshare Direct Link

دانلود پارت 6 : Rapidshare Direct Link

دانلود پارت 7 : Rapidshare Direct Link

دانلود پارت 8 : Rapidshare Direct Link

دانلود پارت 9 : Rapidshare Direct Link

دانلود پارت 10 : Rapidshare Direct Link

دانلود پارت 11 : Rapidshare Direct Link

دانلود پارت 12 : Rapidshare Direct Link

دانلود پارت 13 : Rapidshare Direct Link

دانلود پارت 14 : Rapidshare Direct Link

 



[ شنبه 94/6/7 ] [ 6:42 عصر ] [ رضام ]

نظر

بازی دیول مایکری3

 

دانلود بازی شیطان هم گریه می کند 3 : بیداری دانته

 Minimum system requirements: 

Operating system: XP, Vista, 7 
Processor: Pentium 3 - 1000 MHz 
RAM: 512 MB 
Free hard disk space: 3420 MB 

Video: 128 MB with Pixel Shader 2.0

دانلود بازی شیطان هم گریه می کند 3 : بیداری دانته

دانلود بازی شیطان هم گریه می کند 3 : بیداری دانته

لینک های دانلود



[ شنبه 94/6/7 ] [ 6:36 عصر ] [ رضام ]

نظر

بازیFAR CRY3

 

 

 

 

 

نام بازی: Far Cry 3 Deluxe Edition
پلتفورم : PC
ژانر: First-Person Shooter
نوع  فایل : دی وی دی کامل
زبان: English
فرمت ایمیج: ISO
ناشر: Ubisoft
مد بازی : N/A
حمایت توسط : Ubisoft Montreal
درجه بندی سنی : +18
قابلیت آنلاین:دارد
 

 

  قابلیت بازیابی فایل های فشرده و روش آن:

  
فایل هایی که برای دانلود قرار گرفته اند چندین بار قبل و بعد از قرار گرفتن بر روی هاست توسط تیم نرم افزار میهن دانلود تست گردیده در نتیجه فایل ها کاملآ سالم هستند اما در برخی مواقع به دلیل توقف های موقتی که کاربران در هنگام دانلود فایل ها انجام می دهند فایل ها دچار مشکل می شوند بدین صورت که پس از دانلود و استخراج فایل ها از سوی نرم افزار Winrar با اخطار CRC رو به رو میشوند. اما جای نگرانی نیست چون فایل ها به گونه ای فشرده شده اند که دارای قابلیت بازیابی هستند. به همین منظور کافیست که فایل معیوب را با استفاده از نرم افزار Winrar اجرا کنید و سپس با انتخاب گزینه Repair اقدام به تعمیر فایل فشرده نمایید



 راهنمای عمومی نصب بازی ها  :

اینجا کلیک کنید 


  راهنمای نصب بازیFar Cry 3 Deluxe Edition:

ندارد



 دانلود بازی Far Cry 3 آشوب در مجمع الجزایر آفریقا نسخه ی XBOX360 دانلود بازی Far Cry 3 آشوب در مجمع الجزایر آفریقا نسخه ی XBOX360 دانلود بازی Far Cry 3 آشوب در مجمع الجزایر آفریقا نسخه ی XBOX360 دانلود بازی Far Cry 3 آشوب در مجمع الجزایر آفریقا نسخه ی XBOX360



[ شنبه 94/6/7 ] [ 6:28 عصر ] [ رضام ]

نظر

بازی شاهزاده ی ایرانی

 

 دانلود بازی کامپیوتری شاهزاده ی ایرانی 2 Prince Of Persia 2 Warrior Within 

 







Minimum System Requirements
Supported OS: Windows® 2000/XP (only)
Processor: 1 GHz Pentium® III, AMD Athlon™, or equivalent
Memory: 256 MB (512 MB recommended)
Graphics: NVIDIA GeForce 3 or higher, ATI Radeon 7500 or higher, Intel 915G (NVIDIA GeForce 4 or ATI Radeon 9500, or higher recommended)*
Sound: DirectX 9.0-compliant sound card
DirectX: DirectX 9.0c
Hard Disk Space: 1.5 GB available space for minimum installation, 2.2 GB available space for full installation
Supported peripherals: Windows-compatible mouse (required), Dual analog gamepad
*Note: For an up-to-date list of supported chipsets, video cards, and operating systems, please visit the FAQ for this game at: http://support.ubi.com.

 

 دانلود بازی کامپیوتری شاهزاده ی ایرانی 2 Prince Of Persia 2 Warrior Within دانلود بازی کامپیوتری شاهزاده ی ایرانی 2 Prince Of Persia 2 Warrior Within دانلود بازی کامپیوتری شاهزاده ی ایرانی 2 Prince Of Persia 2 Warrior Within دانلود بازی کامپیوتری شاهزاده ی ایرانی 2 Prince Of Persia 2 Warrior Within

لینک های دانلود

 


 کرک بازی Prince Of Persia 2 Warrior Within  به صورت جداگانه  :

دانلود

 



[ شنبه 94/6/7 ] [ 6:24 عصر ] [ رضام ]

نظر

بازی هایی باگرافیک بالا

Max Payne 3

سری Max Payne هیچگاه به اندازه این قسمت زیبا نبوده است. بنا بر تصاویر و دموهایی که از این بازی دیده ایم، شکی نیست که با بازی فوق العاده ای از نظر گرافیکی روبرو هستیم. انیمیشن ها فوق العاده هستند و Rockstar موتور RAGE خود را به بهترین شکل ممکن برای این بازی استفاده کرده است. تکنیک های گرافیکی Max Payne 3 بی نظیر هستند.

 

 

 

 

 

 

BioShock: Infinite

نسخه اول BioShock با موتور Unreal Engine 2.5 ساخته شد، ولی Irrational آنقدر روی این موتور کار کرد و آن را ارتقاء داد که در زمان خود به بهترین بازی از نظر گرافیکی تبدیل شد. BioShock: Infinite از آخرین ورژن UE3 استفاده می کند، ولی Irrational تغییرهای زیادی روی این موتور انجام داده تا آن را یک سر و گردن از سایر بازی هایی که با UE3 ساخته می شوند، جدا کند. کریس کلاین (Chris Kline) کارگردان بخش تکنولوژی Irrational می گوید: "تمام موتورهای گرافیکی مطرح در سبک FPS در راستای یک محیط ثابت خلق شده اند که بازیکن در آن حرکت کند که منطقی هم هست. اگر یک درخت به خاطر باد حرکت کند، زمین زیر پای او جایی نمی رود. متأسفانه برای تیم تکنیکی ما کلمبیا شهری است که دائم در حال حرکت است. زمین زیر پای شما ممکن است ناگهان خالی شود و وارد آسمان شوید که لحظه های فوق العاده ای را برای گیم پلی درست می کند. این کار به طور کلی یک تکنولوژی جدید می خواهد که ما آن را Floating Worlds نامگذاری کردیم.

 

 

 

 

 

Assassin’s Creed III

Assassin’s Creed خیلی سریع به یک سری محبوب در این نسل تبدیل شد. ACIII با نسخه ارتقاء یافته موتور Anvil که AnvilNext نام دارد، ساخته شده است. این موتور به تیم سازنده این اجازه را می دهد که بیش از 2000 شخصیت در یک زمان روی تصویر نشان دهند. آب و هوای داینامیک و انیمیشن های فوق العاده یک بازی بسیار زیبا را از نظر بصری خلق کرده است.

 

 

 

 

 

 

 

The Last of Us

سری Uncharted به خاطر گرافیک خیره کننده خود معروف هستند و کارهای گذشته Naughty Dog جای شک باقی نمی گذارند که بازی جدید آن ها به نام The Last of Us یک عنوان درخشان از نظر گرافیکی خواهد بود. آن ها موتور خود را ارتقاء داده اند و چندین سال است که روی این بازی کار می کنند. بدون شک باید منتظر یکی از بهترین گرافیک های این نسل باشیم.

 

 

 

 

 

 


Far Cry 3

آیا تعریف دیوانگی را می دانید؟ تجربه یک FPS بی نهایت باز با گرافیک خیره کننده در این روزها تعریف آن است. Far Cry 3 با نسخه ارتقاء یافته Dunia Engine ساخته می شود که برای اولین بار در Far Cry 2 استفاده شده بود. فضای استوایی این بازی در کنار تکنیک های خیره کننده گرافیکی، نوید یک بازی نفس گیر را از نظر بصری می دهد.

 

 

 

 

 

Resident Evil 6

Resident Evil 5 یکی از بهترین گرافیک ها را در این نسل داشت و بنا بر مواردی که از تریلر بازی RE6 دیدیم، بازی از نظر گرافیکی بسیار زیبا است. RE6 با نسخه ارتقاء یافته موتور RE5 ساخته می شود و تعداد زیادی روی ساخت این بازی کار می کنند.

 

 

 

 

 

 

Halo 4

Master Chief بازگشته است. کورین یو (Corrinne Yu) برنامه نویس موتور Halo 4 اعلام کرده که Halo 4 بالاترین گرافیک را در بین بازی های Xbox 360 خواهد داشت. 343 Industries به سختی روی این بازی و موتور مخصوص خود کار می کند تا یک انحصاری خیره کننده برای Xbox 360 عرضه کند.

 

 

 

 

 

Tomb Raider

در E3 سال 2011 همه از اولین نمایش Tomb Raider جدید شوکه شدند. Crystal Dynamic این بازی را به مسیری جدید می برد و این بازی از نظر گرافیکی واقعاً خیره کننده بود. نورپردازی زیبا و کیفیت بالای انیمیشن های لارا (Lara) و صورت او قطعاً یکی از بهترین های سال است.

 

 

 

 

 

 

Medal of Honor: Warfighter

نسخه قبل MoH با موتور UE3 ساخته شده بود که اصلاً خوب نبود. اینبار Danger Close از موتور قدرتمند DICE یعنی Frostbite 2 استفاده می کند. آن ها اینبار قول یک بازی بسیار قدرتمند از نظر گرافیکی را داده اند و موتور Frostbite 2 سال پیش نشان داد که چه پتانسیل هایی دارد.

 



[ شنبه 94/6/7 ] [ 5:23 عصر ] [ رضام ]

نظر

19کارت گرافیکی که اینده بازی ها را شکل میدهند

-Nvidia Riva TNT – سال 1377 (1999 میلادی)

nvidia - riva - tnt

کارت گرافیک TNT با اسم رمز NV با اولین درایور ثبت شده که Detonator نامگذاری شده بود به بازار آمد. Riva هم مخففی برای عبارت Real-Time Interactive Video and Animation Accelerator بود. پسوندِ TNT یا TwiN Texel هم به توانایی این تراشه برای کار روی دو Texel (اجزا یا پیکسل‌های تشکیل دهنده‌ی بافت) به طور همزمان اشاره داشت. محصولِ Riva یکی از اولین کارت‌هایی بود که رنگ 32 بیتی را پشتیبانی می‌کرد و انویدیا را در مقام رقیبی جدی برای پرچمدارِ آن زمان، یعنی شرکت 3dfx (روحش شاد!) و خط تولید کارت‌های مشهور گرافیکی این شرکت با نام Voodoo قرار داد.

2-ATI Rage Fury Maxx – سال 1378 (1999 میلادی)

 ati - rage - fury Maxx

کارت Rage Fury Maxx به عنوان رقیبی برای مبارزه با Riva TNT اِنویدیا و Voodoo 5 از 3dfx ظهور کرد. این کارت با دو موتور پردازشیِ مجزا عرضه شد و از تکنیک AFR استفاده می‌کرد که هر فریم را روی پردازنده‌ی گرافیکی مستقلی پردازش می‌کرد تا راندمان را تقریبا دو برابر کند. مدل Fury Maxx از Direct 3D و Open GL پشتیبانی می‌کرد و با میزانِ عظیم (برای آن زمان) 64 مگابایت حافظه‌ی آنبرد فروخته می‌شد، اما نقطه ضعف آن نداشتن واحد سخت افزاریِ تبدیل و نورپردازی بود، مشخصه‌ای که در محصول GeForce 256 انویدیا تعبیه شده بود.

3-Nvidia GeForce 256 – سال 1378 (1999 میلادی)

3-nvidia-geforce-256-650-80

با GeForce 256، انویدیا با یکپارچه سازی واحدهای تبدیل (Transform)، نورپردازی، نصب (Setup) و پردازش نهایی (Rendering) روی تک تراشه‌ی گرافیکی توانست بر رقیبانش پیشی بگیرد. این شرکت در اینجا بود که برای اولین بار تراشه‌ی خود را “اولین GPU یا Graphic Processing Unit در جهان” نامگذاری کرد که تمام واحدهای Lighting، Triangle Setup و Clipping و موتور رندر نهایی را در یک تراشه‌ی واحد ادغام کرده بود و قادر به پردازشِ دست کم 10 میلیون چند ضلعی در ثانیه بود. قابلیتِ کلیدی دیگر یعنی Cube Environment Mapping، فناوری جدیدی بود که توسعه دهندگان را قادر به ساخت افکت‌های انعکاس و نورپردازیِ زمان واقع (Real-time) می‌کرد.

4-ATI Radeon 9700 Pro – سال 1381 (2002 میلادی)

4-ati-radeon-9700-pro-650-80

کارت Radeon 9700 Pro با فاصله‌ی زیادی نسبت به رقبا، سریع‌ترین کارت در دوران خودش بود و اولین محصولی بود که با پشتیبانی کامل از ویژگی‌های دایرکت ایکس 9 عرضه شد. در پیاده سازی تکنیک‌های FSAA و Anisotropic filtering زبردست بود و از Pixel Shader 2.0 هم پشتیبانی می‌کرد. تراشه‌ی این کارت 8 مسیرِ پردازش پیکسلی با توانایی گذاشتن بافت‌های اضافه با استفاده از خطوط پردازشی مجزایی را داشت. این کارت با فرکانس کاری 325 مگاهرتز عرضه شد و به مَدد 110 میلیون ترانزیستور بکار رفته در آن، یکی از بزرگ‌ترین و پیچیده‌ترین تراشه‌های گرافیکی آن زمان را داشت.

5-Nvidia GeForce 6800 Ultra – سال 1383 (2004 میلادی)

5-geforce-6800-ultra-650-80

کارت GeForce 6800 Ultra در زمان خود از 3.0 Shader Model پشتیبانی می‌کرد، این در حالی بود که رقبایش هنوز روی Shader Model 2.0 باقی مانده بودند. همچنین این کارت اولین مدلی بود که از فناوری Scalable Link Interface یا همان SLI برخوردار بود که اجازه می‌داد دو کارت سازگار را بتوان برای بدست آوردن راندمانی بالاتر در کنار هم بکار گرفت. با داشتن حداکثر 512 مگابایت رم گرافیکی و معماری تراشه‌ی 16 خطی Superscalar و واحدهای 64 بیتی پردازشِ بافت و ترکیب (Blending)، کارت GeForce 6800 یک مدل بی همتا بود.

6-ATI Radeon R520 – سال 1384 (2005 میلادی)

radeon-r520-650-80

با اسم رمز Fudo، کارت Radeon R520 از ATI، مدعی برخی از اولین عناوین برای این شرکت بود. چرا که اولین تراشه‌ی گرافیکی بود که بر اساس فناوری ساختِ 90 نانومتری تولید شد و معماری رابطِ حافظه‌ی جدیدی را معرفی و بازطراحی کرد. این امر به ATI کمک کرد تا سرعت ساعت کاری حافظه را افزایش داده و در عین حال توان پردازشی کمتری نیاز داشته باشد. مزیت ایجاد شده این بود که راندمان در بازی‌ها در رزولوشن های بالای 1600 در 1200 و جزییات بالاتر افزایش یافت. همچنین در Shader Model 3.0 بسیار بهینه عمل می‌کرد و R520 سرانجام توانست بر محصولات GeForce 7000 انویدیا پیروز شود و تا مدتی بر رقیبان پیشی بگیرد.

7-Nvidia GeFroce 8800 GTX – سال 1385 (2006 میلادی)

7-geforce-8800-gtx-650-80

محصول  8800GTX انویدیا، یک میراثِ ماندگار داشت و از آنچنان قدرت با دوامی برخوردار بود که هیچ کارت دیگری در فهرست ما دارای آن نیست. اولین تراشه‌ی گرافیکی که از (CUDA (Compute Unified Device Architecture بهره می‌گرفت همین کارت بود و سازگاری با دایرکت ایکس 10 را نیز ارائه می‌کرد و جهشِ بزرگی را در راندمان (گاهی اوقات تا دو برابر) نسبت به کارت‌های دایرکت ایکسِ 9 آن زمان ایجاد کرد. اگرچه با قیمت حدود 741دلار گران بود، دارای 128 واحد پردازشی یا هسته‌ی CUDA، میزان 768 مگابایت حافظه‌ی گرافیکی GDDR3 و همین‌طور رابط حافظه‌ی 384 بیتی بود. اغلب از عناوین Crysis نسخه‌ی اول و Battlefield 3 برای نمایشِ قدرت گرافیکی این کارت استفاده می‌شد.

8-Nvidia GeForce 7900 GX2 – سال 1385 (2006 میلادی)

8-geforce-7900-gx2-650-80

کارتی که با نام GTX 7900 DUO هم شناخته می‌شد، محصولی بود که بسیار جاه طلب و بسیار هم بزرگ بود. این کارت برای ترکیب‌های چند مانیتوری و رزولوشن‌های خیلی بالا مانند 2560 در 1600 (در آن زمان) هدفگذاری شده بود. این محصول اولین مدلی بود که دارای دو کارت گرافیکی به هم چسبیده برای قرار گرفتن در یک شیار دو اسلاته بود و می‌توانست ازقابلیت Quad- SLI روی دو اسلات PCI Express 16X پشتیبانی کند. با این حال قرار دادن دو تراشه‌ی گرافیکی روی یک بردِ واحد می‌توانست راه حلِ بی نهایت بهتری برای انجام این کار باشد. کارت 7900GX2 به یک منبع تغذیه‌ی غول 1000 واتی و یک جریان تهویه‌ی هوای بسیار خوب نیاز داشت تا قادر به کار در شرایطِ مناسب باشد.

9-ATI Radeon HD 4870 X2 – سال 1387 (2008 میلادی)

9-4870-x2-650-80

کارتی که رقیب جدی 9800GX2 بود که در همان سال عرضه شد. محصول 4870X2 یک نیروگاه عظیم بود و به سرعت به سریع‌ترین کارتِ بازار در آن زمان بدل شد. مانند کارت قبلی HD 3870 X2، کارت 4870X2 هم دو تراشه‌ی گرافیکی را روی یک بردِ واحد قرار داد و از کِراس فایر برای هماهنگی آنها استفاده کرد. این کارت فرکانس کاری 750 مگاهرتزی برای تراشه‌ها داشت که در کنار دو حافظه‌ی 1 گیگابایتیِ مجزا با فرکانس 900 مگاهرتز کار می‌کردند. داغ، گران و به طرز عجیبی سنگین بود، اما این نقطه ضعف‌های آن به سرعت به دست فراموشی سپرده می‌شد، وقتی که توانایی آن در عمل به بوته‌ی آزمایش گذاشته می‌شد.

10-“ASUS EAH 3850X3 “Trinity – سال 1387 (2008 میلادی)

10-trinity-x3-650-80

دو تراشه‌ی گرافیکی روی یک کارت می‌تواند به افزایش راندمانِ زیادی منجر شود، اما اگر 3 تراشه‌ی گرافیکی داشته باشیم چه اتفاقی خواهد افتاد؟ ایسوس در صدد بود که این سوال را با EAH 3850X3 Trinity پاسخ دهد، محصولی که بیشتر به عنوان اثباتِ فنی یک طرح مفهومی معرفی شد تا چیزی که بتوان آن را خریداری کرد و فقط 10 نمونه از آن تولید شد. کارتی که دارای 3 تراشه‌ی گرافیکی موبایلی Radeon 3850  بود که به یک برد لحیم شده بودند و ایسوس ادعا می‌کرد که 139 درصد از کارت تک تراشه‌ای سریعتر عمل می‌کند. کسانی که آنقدر خوش شانس بودند که به یکی از این نمونه‌ها دسترسی پیدا کنند، اذعان کردند که این کارت یک هیولا است، بسیار داغ کار می‌کند و بخاطرِ محدودیت‌های مربوط به مقیاس پذیریِ کراس فایر، راندمانی کمتر از حدِ انتظار دارد. از آن زمان به بعد هیچ کس از ایسوس با راه حل 3 تراشه‌ایش تبعیت نکرد، بنابراین شاید به این خاطر بشود از ایسوس سپاسگزار هم بود.

11-ATI Radeon 5970 – سال 1388 (2009 میلادی)

11-amd-radeon-hd-5970-650-80

با داشتنِ توان پردازشی 4640 گیگافلاپس ، کارت Radeon 5970 از ATi به عنوان سریع‌ترین کارت گرافیکی دنیا در سال 2009 معرفی شد و جریان را به نفع این شرکت تغییر داد. این محصول سیستم‌های چند مانیتوری و رزولوشن‌های بالا را هدف قرار داده بود. بجز پشتیبانی از قابلیتِ CrossFireX، اولین کارتی بود که از ترکیب Eyefinity برای پشتیبانی از 3 نمایشگر مستقل برای نمایش همزمان تصاویر با رزولوشن، نرخِ بازسازی تصویر و تنظیماتِ رنگ و ویدیوی مستقل بهره مند بود.

12-AMD Radeon 7970 – سال 1390 (2011 میلادی)

12-AMD-7970-650-80

کارت Radeon 7970 اِی‌اِم‌دی از تراشه‌ی گرافیکی Tahiti XT قدرت گرفته که با پروسه‌ی ساختِ 28 نانومتری شرکت TSMC تولید شده است. کارتی که به عنوان رقیب GTX 680 انویدیا عرضه شد و بنچمارک‌ها هم نشان می‌داد که Radeon 7970 می‌تواند آن کارت را در بازی‌هایی مانند Sniper Elite V2 که از تکنیکِ AA مبتنی بر توان واحدهای Compute استفاده می‌کنند، به میزان چشمگیری پشت سر گذارد. همچنین Radeon 7970 اولین کارت با استانداردِ PCI-E 3.0 بود که برای اولین بار از 3072 مگابایت حافظه‌ی GDDR5 روی رابط حافظه‌ی 384 بیتی استفاده می‌کرد.

13-Nvidia GTX 680 – سال 1390 (2012 میلادی)

13-gtx-680-650-80

انویدیا تا 3 ماه هیچ پاسخی در برابر Radeon 7970 نداشت، بنابراین وقتی سرانجام GTX 680 را عرضه کرد، احتمال زیادی وجود داشت که نتواند از پسِ کارت رقیب برآید. اما همان‌گونه که بررسی‌های این محصول ثابت کردند، انویدیا تنها منتظر بهترین زمان برای آغازِ یک نبرد جدید بود. کارت پرچمدار جدید که در ماهِ مارس سال 2012 به عنوان سریع‌ترین تراشه‌ی گرافیکی دنیا عرضه شد، شروعی بالاتر از موفقیت را برای معماریِ جدید کپلر این شرکت رقم زد. ویژگی‌های متعدد آن شامل GPU Boost، Adaptive Vertical Sync، Nvidia Surround (برای پشتیبانی تا 4 مانیتور) و معرفیِ دو تکنیک جدید AA با نام‌های FXAA و TXAA می‌شد.

14-Nvidia GTX Titan – سال 1391 (2013 میلادی)

GeForceGTX_Titan_Front3a-650-80

کارت‌های گرافیکی تمایلِ زیادی به داشتن نام‌های عجیب و بی‌ربط دارند، چیزی که کارت تایتانِ انویدیا هم از آن مبرا نیست. به عبارت ساده، این کارت کاری کرد که هر تراشه‌ی گرافیکی دیگر در آن زمان بچگانه به نظر رسد. اگر حسی وجود داشت از اینکه انویدیا هنوز تمام آن چیزی را که معماری کپلر واقعا قادر به انجام آن است رونمایی نکرده است، پس از معرفیِ تایتان کمترین شکی در این مورد باقی ماند. با وجود گرفتنِ برچسب قیمت 1000 دلاری، به راحتی سریع‌ترین تراشه‌ی گرافیکی تک تراشه‌ای روی زمین بود که 2688 واحد پردازشی CUDA و 6 گیگابایت رم گرافیکی GDDR5 را در خود جای داده بود. یک محصولِ آرمانی برای هر کسی که پول زیادی هم دارد و می‌تواند بهترین راندمان ممکن در کلاس کارت‌های دو تراشه‌ای را بدون تمام معایبی که آنها می‌توانند داشته باشند، در بازی‌ها مهیا کند.

15-Nvidia GTX 980 – سال 1393 (2014 میلادی)

15-gtx-980-650-80

کارت GTX 980 اولین کارت انویدیا نبود که از معماری مَکسول استفاده می‌کرد ( در واقع به طور نامعمول، معماری مکسول ابتدا در محصولاتِ رده پایین GTX 750 و GTX 750 Ti معرفی شد)، اما اولین غول سرکِشی بود که بر اساس آن عرضه می‌شد. این کارت با درنَوردیدن صدرِ نمودارهای گرافیکی، در عین دارا بودن قیمتی که آن را درست در پایین کارت‌های رده بالای نسل کپلر قرار می‌داد،  شروعی هیجان انگیز داشت. تعداد 2048 هسته‌ی پردازشی CUDA را در خود جای داده بود و 4 گیگابایت حافظه‌ی گرافیکی از نوع GDDR5 با سرعتِ 7 گیگابیت بر ثانیه‌ای داشت و هنوز هم روی فناوری ساخت 28 نانومتری باقی مانده بود. برای ابزار VR یا واقعیت مجازی آماده بود و قادر به اجرای آخرین عناوین بازی‌ها در رزولوشن 4K بود. همچنین دارای فناوری جدیدی از انویدیا بود که DSR خوانده می‌شد و کیفیت بازی‌ها را با افزایشِ دقت و رزولوشن آنها در هنگام نمایش روی مانیتورهای معمولی 1080p بالاتر می‌برد.

16-AMD R9 295X2 – سال 1393 (2014 میلادی)

16-r9-295x2-650-80

اینجا محصولی داریم که با نام Project Hydra توسعه داده شد و هنوز هم کاملا سرزنده است. کارت R9 295X2 در یک جعبه‌ی قابل حمل نقره‌ای که توسط یک قفلِ رمزدار محافظت می‌شد، عرضه شد و بهترین توصیف از آن، کارتی بود که یک گیمر با وجود آن همه چیز دارد. کارتی بسیار قدرتمند با یک قیمت سنگین که توان مصرفی 500 واتی دارد و یک خنک کننده‌ی مایع هم بطور پیش فرض برای آن در نظر گرفته شده است. در قلب این کارت نه یک تراشه، بلکه دو تراشه‌ی Hawaii XT که هر یک با 4 گیگابایت حافظه‌ی گرافیکی GDDR5 جفت شده اند، قرار دارند. این غولِ دو سر توانایی پردازشِ خوفناک 11.5 ترافلاپس را دارد و در رزولوشن‌های Ultra HD بهتر عمل می‌کند.

17-NVIDIA GTX Titan X – سال 1393 (2015 میلادی)

17-gtx-titan-x-650-80

تایتان ایکس معماری مَکسول انویدیا را به حدِ غایت خود رساند و توانایی اورکلاک بالای آن را هم به رخ کشید. چیزی که عناوینِ اخبار را به خود اختصاص داد و با اولویت بازی در رزولوشن 4K عرضه شد. درست همانند کارت تایتانِ قبلی، به راحتی تاجِ سریع‌ترین کارت گرافیکِ تک هسته‌ای دنیا را تصاحب کرد. این تراشه‌ی گرافیکی همان GM200 است که 50 درصد توان پردازشی بیشتری را نسبت به GM204 که در  GTX 980 و یک سال قبل از آن بکار رفته بود، در دل خود جای داده است. با دارا بودن 3072 هسته ی CUDA ، همین‌طور 12 گیگابایت رم GDDR5، تعدادِ 192 واحد پردازش بافت و تعداد 8 میلیارد ترانزیستور، کارت GTX Titan X در ابتدا با قیمت 1050 دلار عرضه شد و قیمتش خیلی بیشتر از برخی سیستم‌های رده میانی پیش ساخته‌ی مخصوص بازی است.

18-Nvidia GTX 980 Ti – سال 1394 (2015 میلادی)

980-ti-hero-650-80

با توجه به اینکه خرید تایتان ایکس در بودجه‌ی تمام افراد نمی‌گنجد، انویدیا GTX 980 Ti را با 173 دلار قیمت پایین‌تر عرضه کرد. شاید این کارت نمایانگرِ یک صرفه جویی بزرگ نسبت به تایتان ایکس نباشد، اما قیمت پایین‌ترش، نسبت ارزشمندیِ خرید آن را به سطح بالاترین کارت‌های رده حرفه‌ای دنیا ارتقا می‌دهد. مهمتر از همه، تقریبا به همان اندازه‌ی کارت‌های پرچمدار مبتنی بر مکسول، توان پردازشی و راندمان ارائه می‌کند. کارت GTX 980 Ti دارای 2816 هسته‌ی CUDA ( در برابر 3072 واحد تایتان ایکس)، 176 واحد پردازش بافت (در برابر 192 واحد تاتان ایکس) و همان تعداد ترانزیستور است، تمامِ 8 میلیارد ترانزیستور ممکن. با اینکه ظرفیت حافظه‌ی آن نصف میزان حافظه‌ی تایتان ایکس شده است، هنوز هم سریع‌ترین حافظه‌ی GDDR5 در دنیا است.

19-AMD Radeon R9 Fury X – سال 1394 (2015 میلادی)

R9_ FuryX _Cooler_FlatRearAngle_4c_XL-Custom

پرچمدار جدید اِی‌اِم‌دی، R9 Fury X اولین تراشه‌ی گرافیکی با کاربرد فناوریِ پیشرفته‌ی High Bandwith Memory یا HBM روی تراشه است که بر ارتقای راندمان در دو زمینه تمرکز دارد: رزولوشن 4K و VR. اگر دومی هنوز از راه نرسیده، اما اولی قطعا در دسترس است و این همان جایی است که Fury X به دنبال شکست دادنِ محصول مشابه‌ی انویدیا یعنی GTX 980 Ti است. حافظه های HBM جدید جایگزین انواع تراشه‌های مرسوم‌تر GDDR5 خواهند شد و توان عملیاتی نظری 512 گیگابایت بر ثانیه را در برابر پهنای باند 336 گیگابایت بر ثانیه‌ی انویدیا ارائه خواهند کرد. کارت R9 Fury X همچنین حدود یک میلیارد ترانزیستور بیشتر از GTX 980 Ti دارد. برای یک لحظه این آمار را فراموش کنید و تصویر بزرگتری را مجسم کنید: R9 Fury X ثابت می‌کند که پس از چند سال عملکرد شکننده، اِی‌اِم‌دی هنوز آنچه را که برای رقابت با انویدیا در محصولات رده بالا لازم است در خود دارد و این خبری عالی برای گیمرها و صنعتِ بازیه‌ای رایانه‌ای است.



[ شنبه 94/6/7 ] [ 5:19 عصر ] [ رضام ]

نظر

::

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه